ENHANCING CRITICAL THINKING THROUGH ASSESSMENT

Main Article Content

Ruziev Khusniddin Bakhritdinovich

Abstract

Abstract: This article deal with enhancing critical thinking through assessmentin English language teaching. There are many different methods to discuss and analyze.

Article Details

How to Cite
Ruziev Khusniddin Bakhritdinovich. (2024). ENHANCING CRITICAL THINKING THROUGH ASSESSMENT. PEDAGOGS, 61(1), 139–144. Retrieved from https://pedagogs.uz/index.php/ped/article/view/1720
Section
Статьи

References

Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. Susan Fa uer Company, Inc.

Cluster, D. (2001). What is critical thinking? International journal about thinking development through reading and writing, Peremena, 4, 15 –18.

Dewey, J. (2004). How we think. Kessinger Publishing

Klarin, M. V. (1995). Innovation in the world pedagogy: teaching on the basis of investigation, game and discussion. (The analysis of foreign experience). Riga: Scientific-Production Centre “Experiment

Millrood, R. (2001). Modular Course in ELT Methodology. Teaching to Listen. Tambov: Publishing House of Tambov State University

Фарманов Г. Х. Ритмико-интонационное оформление английской речи // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. – 2020, С. 93-95 GALAXY INTERNATIONAL INTERDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL (GIIRJ)ISSN (E): 2347-6915 Vol. 11, Issue 12, December (2023) 519

Фарманов Г. Х. Активизация мыслительной деятельности учащихся при проверке домашнего задания // Вопросы педагогики. – 2018, С. 96-98.

Фарманов Г. Х. Основные тенденции развития систем образования в мировой педагогической практике // Вопросы педагогики. – 2017, С. 69-71.

Farmanov, G. X. (2020). The importance of using games in teaching English to young children. Актуальные научные исследования в современном мире, (11-12), 11-13.

FARMANOV, G. X., & XURRAMOVA, D. X. (2019). The main techniques of teaching different types of pronunciation in efl classes. Наука среди нас, (5), 16-23

Farmanov, G., & Shukhrat, T. (2021). THE FACTORS THAT ARE IMPORTANT FOR EFFECTIVE PRONUNCIATION LEARNING. InterConf.

Farmanov Gayrat Khujakulovich.Practical ways and examples of Pragmatics.American Journal of Pedagogical and Educational Research ISSN (E): 2832-9791| Volume 19, | December, 2023 page 106 www.americanjournal.org

Рузиев Х. Б. Возможности уроков английского языка в формировании коммуникативных навыков у младших школьников // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. – 2020, С. 125-128.

. Рузиев Х. Б. Основное значение билингвализма при изучении языка // Развитие и актуальные вопросы современной науки. – 2018, С. 101-104.

Рузиев Х. Б. Употребление вопросного и вопросительного предложения в устной речи в английском языке // Развитие и актуальные вопросы современной науки. – 2018, С. 69-73.

Рузиев Х. Б. Сравнение естественных и учебных настроек для изучения языка // Наука среди нас. – 2018, С. 314-318.

Рузиев Х. Б. Некоторые советы по использованию диалогов в устной речи // Наука среди нас. – 2018, С. 275-278.

Ruziev K. B Semantic analysis of the words of value and respect in English and Uzbek // In Человекознание. – 2018, pp. 40-41.