PEDAGOGICAL BASES OF DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF TEACHERS IN FINE ARTS CLASSES

Main Article Content

Kalliklishov Sharafadin Orazovich
Bekmuratov Talgat Ubaidullaevich

Abstract

Abstract: The role of teachers in visual arts education goes beyond imparting technical skills and knowledge; it includes fostering creativity, fostering artistic expression, and fostering a lifelong passion for the arts. Teachers play an important role in the formation of creative abilities of students as pedagogues in the field of visual arts. However, in order to effectively develop creativity in students, teachers themselves must embody and develop creative abilities. This article explores pedagogical principles aimed at developing teachers' creative abilities in visual arts classes.

Article Details

How to Cite
Kalliklishov Sharafadin Orazovich, & Bekmuratov Talgat Ubaidullaevich. (2024). PEDAGOGICAL BASES OF DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF TEACHERS IN FINE ARTS CLASSES. PEDAGOGS, 60(1), 121–123. Retrieved from https://pedagogs.uz/index.php/ped/article/view/1581
Section
Статьи

References

Рахим Гасанов Основы изобразительного искусства Ташкент – 2008г.

Айдинов Н.Н. Сцены из истории изобразительного искусства Узбекистана.-Т: Учитель, 1997.

Умаров А.А. Ахмедов М. Толковый словарь терминов изобразительного искусства.-Соб. 1998.

Усманов О. Комолиддин Бехзод и его школа живописи.-Т Наука. 1997.

Восточные школы миниатюры.-Ташкент: Гофур Гулам, 1989.

Айдинов Н. Проблемы подготовки учителей-художников.-Т Учитель. 1997.

Ш. Бобоназаров. Ш. Джалолов. Искусство Нуза как этномедиальный феномен. Опубликовано: Трансазиатские исследовательские журналы AJMR: азиатский журнал многомерных исследований Азиатский журнал многомерных исследований (AJMR) Импакт-фактор: SJIF 2021 = 7. 699 05 – май 2021 г. https://www.tarj.in